Układ tankowania oleju napędowego jest łatwy do skonstruowania

USP, czyli Unikalny Punkt Twojej oferty

Unikalny punkt Twojej oferty to jest ta jedna rzecz, która sprawia, że nie jesteś jeszcze jednym dostawcą (czegokolwiek) na swoim rynku tylko jesteś tym „jedynym” dostawcą na tym rynku.

To jest to jedno zadnie, jeden przymiotnik, który mówi dlaczego klienci powinni kupować właśnie u Ciebie a nie u Twojej konkurencji lub dlaczego w ogóle kupuje cokolwiek u Ciebie.

Jeżeli już przerobiłeś poprzednie lekcje tego kursu I czujesz, że nadal czegoś brakuje Twojej ofercie…

To Unikalny punkt Twojej oferty jest właśnie tym. Znaszałeś się w dobrym miejscu. Jest to kolejna rzecz która robi ogromna różnicę między ofertą zwykłą, a zabójczo skuteczną.

Mistrz Unikalnych ofert John Carlton nie siada nawet do napisania właściwej oferty zanim nie stworzy najlepszego USP (Unique Selling Point) jaki można stworzyć dla danej oferty.

Dla zawodowych copywriterów jest to po prostu esencja sprzedaży na piśmie…

A zatem jak stworzyć Unikalny Punkt twojej oferty krok po kroku?

Wynotuj na kartce wszystkie pozytywne, korzyści i obietnice jakie wynikają z Twojego produktu, usługi lub oferty. Jeżeli masz całą kartkę to świetnie, pół kartki też nie jest źle.A teraz zrób coś całkiem odwrotnego. Spróbuj te wszystkie korzyści i obietnice streścić w jednym, góra dwóch zdaniach. Niech to jedno zdanie mówi wszystko o Twojej ofercie.
Przyjrzy się uważnie temu jednemu zdaniu i zadaj sobie tych parę pytań:
Czy Twój USP daje obietnice korzyści klientom?
Czy oferowane korzyści mają znaczenia dla Twoich klientów, czy to są rzeczy za które są gotowi płacić? Rodzinna firma od pokoleń, unikalna receptura, najniższe ceny najwyższa jakość… Zadbaj żeby Twój USP nie wyglądał jak te oklepane slogany i żeby w ogóle nie przypominał sloganu reklamowego. PAMIĘTAJ USP to esencja korzyści a nie cech i właściwości Twojego produktu.
Czy wzbudza napięcie i potrzebę działania u klientów?
Czy Twój USP można dopasować do innej firmy, innego produktu, innego biznesu? Jeżeli tak to znaczy, że musisz stworzyć go od nowa, ponieważ musi to być zadnie które jest czymś tak osobistym jak dowód osobisty. Nie możesz go dzielić z innym biznesem lub ofertą.
Postaw się w roli klienta. Skorzystałeś ze swojej oferty wracasz do domu i musisz zmierzyć się ze sceptyczną teściową, żoną, rodzicami itp. Jeżeli zapytają się dlaczego skorzystałeś właśnie z tej oferty, a nie z innych konkurencyjnych (być może tańszych, być może o 10 km bliżej, byż może z lepsza marką)?Czy możesz im podać jako odpowiedź swoje magiczne zadnie, swój USP? Czy to uciszy ich obiekcje? Jeżeli tak to jesteś w domu.
Ok. uzyskałeś już zadowalający efekt co dalej? Co mam zrobić z moim Unikalnym Punktem Oferty? Właściwie to wszystko.USP najczęściej są używane w nagłówkach ofert, jako top korzyść nr 1 w miejscu gdzie składasz obietnice, jako potężna gwarancja lub dowód w Twojej ofercie. Wszystko zależy do tego jaka mega korzyść Twojej oferty.
Czas na przykłady.

Jeżeli uważasz, że możesz obiecać swoim klientom najniższą cenę… Może to być dobry punkt wyjścia. Musisz tylko odpowiednio wzmocnić ten przekaz ponieważ za dużo firm oferuje najniższe ceny (z czego najczęściej nie potrafią się wywiązać).

Co powiesz na…”Przebijemy ceny konkurencji o 10 zł albo dostaniesz nasz produkt za darmo”.

Chcesz obiecać najlepszą jakość lub najlepsza obsługę? Ale co to znaczy dla Twojego klienta? Czy Twoi konkurenci też tego nie obiecują?

Oczywiście że to robią. To co takiego wyróżnia Twoją ofertę?

Przyjrzyj się temu USP pewnego biura pośrednika nieruchomości w postaci potężnej gwarancji. „Jeżeli nie jesteś szczęśliwy z domu, który Ci znajdę, odkupię go od Ciebie w tym samym roku w którym w nim zamieszkasz.

Jeżeli masz problem ze znalezieniem Unikalnego Punktu Twojej oferty… Zrób listę wszystkich tych rzeczy, które odróżniają Cię od konkurencji. Dlaczego Twój produkt jest lepszy? Dlaczego Twoja oferta jest lepsza?

Poszukaj go w gwarancji którą oferujesz, może dajesz najlepsze rabaty, najatrakcyjniejsze gratisy i bonusy, masz otwarte 24 h na dobę, realizujesz odstawę w 12 godzin? Może jest łatwiejszy w obsłudze? Zwiększa prestiż?

Jeżeli fatycznie nie masz żadnego USP nie poddawaj się. Po prostu stwórz jeden!