Sposoby na utrzymanie zdrowia psychicznego swoich pracowników
Utrzymanie zdrowia psychicznego swoich pracowników może wydawać się łatwym zadaniem, ale może to być rzeczywiście dość trudne, jeśli firma nie ustanowiła żadnych przepisów, które pozwoliłyby na takie utrzymanie.Na szczęście istnieje szereg taktyk, które można wykorzystać do utrzymania zdrowia psychicznego pracowników, więc oto sposoby, w jakie można dbać o zdrowie psychiczne swoich pracowników.
Regularnie sprawdzaj stan zdrowia psychicznego swoich pracowników
Przede wszystkim należy regularnie sprawdzać stan zdrowia psychicznego swoich pracowników. Zanim zaczniesz cokolwiek robić, warto przeprowadzić pierwszą, wstępną kontrolę, aby sprawdzić, jak czuje się każdy z członków Twojego zespołu, z czym się zmaga i jak możesz mu pomóc.
Jeśli zauważysz nawet drobny problem, najlepiej jest się nim zająć, zamiast go ignorować, ponieważ ten mały problem może szybko przerodzić się w znacznie większy. Aby sprawdzić zdrowie psychiczne swoich pracowników, przeprowadzaj regularne ankiety na temat ich samopoczucia psychicznego.
Należy jednak pamiętać, że mogą one być niewiarygodne, więc najlepiej jest mimo wszystko zatrudnić profesjonalistę, który będzie działał jako niezależna strona oceniająca zdrowie psychiczne pracowników. Choć będzie to wymagało oddzielnego budżetu (zwłaszcza gdy takie kontrole są przeprowadzane regularnie), to jednak da ci to dokładniejszy obraz tego, co czują twoi pracownicy.
Szkolenie pracowników w zakresie zdrowia psychicznego
Kolejnym ważnym krokiem do podjęcia jest szkolenie. Szkolenie pracowników w zakresie sposobu, w jaki powinni pracować jest powszechne, ale niewiele firm faktycznie poświęca czas na szkolenie pracowników w zakresie zdrowia psychicznego. Niektórzy właściciele firm zakładają, że jest to bezcelowe, podczas gdy inni nawet nie wiedzą o istnieniu takich szkoleń.
Należy jednak pamiętać, że niewiele osób wie, jak dbać o swoje zdrowie psychiczne, więc takie szkolenie jest zarówno pomocne, jak i konieczne. Do szkoleń z zakresu zdrowia psychicznego należy podchodzić ze szczególną ostrożnością, aby uniknąć konfliktów przy omawianiu szczególnie wrażliwych kwestii.
Dlatego najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby mieć odpowiednie szkolenie na temat zdrowia psychicznego, jest zatrudnienie ekspertów w tej dziedzinie i zlecenie im szkolenia pracowników, zamiast robienia tego przez kogoś z działu HR. W końcu nie każdy pracownik działu kadr ma kwalifikacje do edukowania innych na takie tematy.
Zaproś eksperta i skorzystaj z jego konsultacji
Mówiąc o zapraszaniu specjalistów z danej dziedziny, dobrym sposobem na zrozumienie, co możesz wdrożyć w swojej firmie w zakresie przepisów dotyczących zdrowia psychicznego, jest zaproszenie eksperta i uzyskanie od niego konsultacji.
Profesjonalista w tej dziedzinie będzie w stanie dokładnie ocenić obecnych członków zespołu i całą firmę, zidentyfikować mocne i słabe strony pracowników, jak również problemy, które należy rozwiązać i zaproponować możliwe rozwiązania tych problemów. Wybierając eksperta do zaproszenia, spróbuj znaleźć firmy, które oferują takie usługi i na pewno wyślą Ci wykwalifikowaną osobę z dużym doświadczeniem.
Upewnij się, że firma działa na rynku już od jakiegoś czasu i ugruntowała swoją pozycję jako wiarygodny dostawca eksperckiej analizy zdrowia psychicznego pracowników w różnych firmach, zwłaszcza tych renomowanych. W ten sposób upewnisz się, że nie zatrudniasz byle kogo do wykonania pracy.
Ureguluj obciążenie pracą swoich pracowników
Jedną z rzeczy, z którą zmaga się wielu pracowników, jest motywacja. Bardzo trudno jest być zmotywowanym do wykonywania swojej pracy dobrze, gdy jest tak wiele do zrobienia i wydaje się to tak przytłaczające. Dlatego tak ważne jest, aby regulować obciążenie pracą swoich pracowników i upewnić się, że się nie przepracowują.
Nie ma znaczenia, czy jest to Twoja wina, czy też oni sami to robią, ale musisz się upewnić, że nie biorą na siebie więcej, niż mogą zrobić. Na przykład, Twój specjalista SEO może pracować ze słowami kluczowymi i może znaleźć słowo kluczowe bardzo istotne dla Twojej witryny.
Jednak ich zadaniem było znalezienie dziesięciu innych synonimicznych fraz, ale mogli znaleźć tylko pięć. Poprzez umieszczenie w dodatkowym wysiłku, aby znaleźć te pięć innych fraz kluczowych, pracownik może być odprowadzanie się z energii, które mogą inwestować w innym, ważniejszym zadaniem.
Pozwól pracownikom mieć elastyczny harmonogram
Mówiąc o obciążeniu pracą, inną ciekawą taktyką, którą możesz zastosować jest umożliwienie pracownikom posiadania elastycznego harmonogramu, który pozwoli im lepiej zrozumieć, jak mogą pracować z maksymalną wydajnością, nie poświęcając przy tym swojego fizycznego lub psychicznego dobrostanu.
Elastyczny harmonogram pozwala członkom zespołu kontrolować swój dzień pracy i odpowiednio zorganizować swoją pracę. Niektórzy ludzie nie radzą sobie dobrze rano, ale są świetnymi pracownikami po lunchu. Inni są zupełnym przeciwieństwem.
A niektórzy muszą mieć wiele przerw w ciągu dnia, aby dobrze wykonywać swoją pracę. Twój zespół może składać się z tych wszystkich różnych rodzajów pracowników, dlatego też posiadanie elastycznego harmonogramu jest najlepszym rozwiązaniem – pozwala każdemu pracować w swoim własnym tempie i wykonywać swoją pracę na najwyższym poziomie.
Upewnij się, że jest wystarczająco dużo przerw w ciągu dnia
Coś, co idzie bezpośrednio z poprzednim punktem jest to, że trzeba zapewnić, że istnieje wystarczająco dużo przerw w ciągu dnia. Nie ma znaczenia, czy Twój zespół składa się z pracoholików, którzy nie lubią odpoczywać, czy z pracowników, którzy lubią wykonywać swoje zadania w spokojnym tempie – w każdym przypadku powinieneś zapewnić wystarczającą ilość przerw.
Przerwy pozwalają pracownikom na odpoczynek i powrót do pracy ze świeżym umysłem. Przerwy są potrzebne, aby spożywać posiłki, ale mogą być również wykorzystywane do ćwiczeń, co jest istotne dla zespołów, które w większości składają się z pracowników siedzących przez cały dzień.
Co zrobić z wynikami ankiety pracowniczej?
Przeprowadziłeś ankietę i otrzymałeś surowe dane, które udało Ci się przeanalizować i uzyskać świetne spostrzeżenia. Co teraz? I co ważniejsze, co zrobić z tymi spostrzeżeniami, aby faktycznie przyniosły jakieś rezultaty? W tym artykule wyjaśniamy dokładnie, co zrobić z wynikami ankiety pracowniczej.Z jakiegokolwiek powodu zdecydowałeś się na przeprowadzenie ankiety wśród pracowników. Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć zaangażowanie, ocenić postawy pracowników, zwiększyć wydajność, czy też jest to coroczna ankieta pracownicza, niezależnie od tego, jakie są Twoje powody, masz teraz dane i zadajesz sobie pytanie, co powinieneś zrobić z wynikami ankiety pracowniczej.
Wykorzystanie wyników ankiety pracowniczej do osiągnięcia korzyści biznesowych jest głównym powodem, dla którego menedżerowie i pracodawcy decydują się na przeprowadzenie ankiety. Teraz jednak zaczyna się prawdziwa praca. Zgłębianie informacji i ich efektywne wykorzystanie może być wyzwaniem w najlepszych czasach. Nie bardziej niż wtedy, gdy masz wielu pracowników.
Ale po uzyskaniu danych i informacji, nadal masz trochę pracy do zrobienia. Musisz dostarczyć rozwiązanie tym, którzy wzięli udział w ankiecie i przedstawić im wyniki. Dobra wiadomość jest taka, że istnieje kilka ciekawych możliwości, które mogą przynieść korzyści Twoim pracownikom i firmie dzięki wynikom ankiety. Oto one.
Przekazanie wyników
Po pierwsze i najważniejsze, zakomunikowanie wyników ankiety pracowniczej pracownikowi jest niezwykle istotne. Pracownicy nigdy nie chcą być pozostawieni w niewiedzy w sprawach, które ich dotyczą. A ponieważ dotyczy to ich bezpośrednio, mają prawo znać wyniki swojej ankiety.
Niezależnie od tego, co mierzyła ankieta, powinni wiedzieć o tym tak szybko, jak Ty to robisz. Można to zrobić na wiele sposobów. Na przykład, możesz porozmawiać z pracownikami poprzez e-mail, telefon, komunikator (jeśli nie jest to formalne biuro) lub twarzą w twarz. Osobiście uważamy, że rozmowa twarzą w twarz jest najbardziej efektywna, ponieważ można przekazać więcej informacji, w porównaniu do poczty elektronicznej. Niemniej jednak, email podsumowujący rozmowę i wyniki ankiety jest zawsze dobrym rozwiązaniem.
Wybierz i przedyskutuj obszary do poprawy
Po uzyskaniu wstępnych wyników dotyczących poszczególnych osób, menedżer musi sięgnąć głębiej i uzyskać bardziej szczegółowe informacje. Te spostrzeżenia powinny być specyficzne dla zespołów w biurze. Dostarczanie wyników w sposób “specyficzny dla grupy” zapewnia bardziej istotne informacje dla tych, którzy ich potrzebują.
Opracuj plan
Obmyślenie sposobu wykorzystania wyników ankiety pracowniczej jest głównym powodem, dla którego ją otrzymaliśmy. Dlatego stworzenie planu jest niezbędne. Ten etap nie musi być całkowicie zakończony przed powrotem do pracowników, ponieważ zazwyczaj sami będą mieli pewien wkład w to, jak postępować. Jednak posiadanie wstępnego zarysu sposobów poprawy poprzez wykorzystanie danych jest niezbędne.
Pogłębiona dyskusja na temat wyników
Po zakończeniu wstępnej rozmowy można przeprowadzić drugą, bardziej dogłębną dyskusję. Najlepiej sprawdza się to w małych grupach, gdzie wszyscy słuchacze są zaangażowani w rozmowę. To właśnie tutaj grupa może swobodnie rozmawiać ze sobą, mogąc dodać swoje zdanie do rozmowy.
Ten krok ma wiele funkcji, z których najważniejszą jest to, że daje zespołowi możliwość połączenia się i podzielenia się informacjami. Dzięki temu prezentowane informacje są takie same dla wszystkich w grupie, co pomaga kierownictwu w zachowaniu przejrzystości i zapewnia lepsze zrozumienie sytuacji przez cały zespół.
Wdrożenie
Wykorzystanie wyników ankiety pracowniczej do wprowadzenia usprawnień jest zawsze uzależnione od tego, co faktycznie zostanie zrobione. Różnica pomiędzy wspaniałym biurem a takim, które nim nie jest, polega na tym, że wspaniałe biuro podejmuje działania. Otrzymują wyniki i działają na ich podstawie. Podczas gdy gorsze biuro może uzyskać wyniki, ale bez zmian. Dlatego wdrożenie planu opartego na danych jest ważne. Kiedy szukasz sposobu na wdrożenie, upewnij się, że masz sposób na zmierzenie skuteczności zmian. Można to zrobić poprzez kolejną ankietę lub tak po prostu jak czat.