W Polsce handel elektroniczny rozwija się w szybkim tempie. Ilość środków wydanych tylko w Polsce na zrobienie zakupów przez sieć w 2008 roku wynosi około 12 miliardów złotych. Nawet gdy pod koniec 2008 roku rozpoczął się kryzys, obroty w polskich sklepach internetowych stale zwiększały się, co świadczy o zainteresowaniu zakupami w Internecie.
Handel w Internecie w innych krajach Unii jest dużo większy niż w Polsce, co pozwala stwierdzić, że w najbliższych latach sklepy internetowe w Polsce będą się bardzo rozwijać. Widzimy, że sklepy internetowe powstają bardzo szybko. Przez to, że w zasadzie nie ma przeciwwskazań co do sprzedawanych przedmiotów (prócz przedmiotów ustawowo zabronionych lub z ograniczonymi możliwościami sprzedaży), przedstawiciele każdej gałęzi handlu mogą założyć sklep internetowy. Dzięki temu, że taki sklep internetowy pracuje całą dobę, jest widoczny w wyszukiwarkach, ma dobrą opinię wśród Internautów należy uzmysłowić sobie, że dociera do dużo większej liczby klientów niż sklep fizyczny, który ma głównie terytorialny zasięg. Dzięki temu zyski firmy wzrastają, więcej osób poznaje firmę i postrzega ją jako solidnego dostawcę.
Założenie sklepu internetowego jest w tej chwili coraz prostsze. Można zakupić gotowy sklep do sprzedaży, na przykład sklep firmy Shoper lub Sote (oba sklepy mają różne możliwości i najlepiej dobrać sobie sklep na podstawie własnych potrzeb). Ponieważ te systemy pozwalają na indywidualne przygotowanie wyglądu graficznego, należy zadbać o profesjonalny, marketingowo skuteczny i dedykowany wizerunek własnego sklepu (w tym możemy doradzić, zobacz naszą ofertę na projektowanie sklepów). A dbając o wysoką jakość produktów oraz o znakomitą obsługę sprzedażową i posprzedażową uzyskuje się stałych i zadowolonych klientów, którzy sami będą wracać na zakupy i jeszcze polecać sklepy internetowe swoim znajomym.
Uruchom własny sklep internetowy, aby uczynić kolejny krok w rozwoju swojej firmy poprzez pokazanie swojej oferty internautom z całego kraju. Jest to duża szansa na zdobycie nowych kontrahentów poprzez wykorzystanie trendu zainteresowania Internautów taką formą robienia zakupów.