Funkcjonalność i koszty prowadzenia księgowości online

Funkcjonalność i koszty prowadzenia księgowości online

Wraz z powstaniem pierwszych programów księgowych w Internecie, pojawili się przedsiębiorcy, którzy chcieliby skorzystać z tej wygodnej formy prowadzenia rozliczeń finansowych. Dziś księgowość internetowa jest mocno rozwinięta i ma coraz więcej zwolenników, zwłaszcza wśród małych i średnich przedsiębiorstw, prowadzących księgowość w formie księgi przychodów i rozchodów. Oczywiście, programy księgowe pozwalają na dokonywanie zobowiązań rachunkowych przez firmy również stosujące inne formy księgowości. Księgowość internetowa bez wątpienia jest tańsza od tradycyjnej, łatwiejsza w zastosowaniu i ułatwia ona zarządzanie przedsiębiorstwem.

Zalety księgowości internetowej

Przedsiębiorcy, którzy jeszcze nie wypróbowali księgowości internetowej, ponieważ z różnych względów obawiają się prowadzenia rozliczeń w trybie online, powinni wiedzieć, że księgowość w takiej formie ma wiele zalet. Przede wszystkim jest bezpieczna i wygodna. Wystarczy jednorazowo wprowadzić do systemu dane kontrahentów, czy szablony faktur, aby później bez trudu z nich korzystać, za każdym razem, kiedy tylko będzie to potrzebne.

Systemy księgowe w Internecie są w stanie udostępnić użytkownikom gotowe deklaracje VAT-7, ZUS DRA, czy PIT-5. Księgowość online działa w każdej przeglądarce internetowej, a więc nie ma potrzeby dokonywania dodatkowych instalacji. Dostępna jest zawsze, kiedy tylko klient tego potrzebuje.

Jak już zostało powiedziane, jest ona też w pełni bezpieczna, ponieważ dane są archiwizowane przez system i nie zostaną utracone.

Koszty

Niewątpliwe koszty prowadzenia księgowości internetowej będą znacznie niższe od tych, które przedsiębiorca ponosi na zatrudnienie księgowego w swojej firmie, albo na zlecenie realizacji usług księgowych przez biuro rachunkowe. Poza tym, jest ona wysoce funkcjonalna, stąd też wynika jej opłacalność.

Funkcjonalność księgowości online

Księgowość internetowa odpowiada w dużej mierze na potrzeby małych i średnich firm. Umożliwia wystawianie faktur, generowanie innych dokumentów, obliczanie wysokości należnego podatku, składek ubezpieczeniowych, czy też na prowadzenie ewidencji księgi przychodów i rozchodów, ewidencji sprzedaży VAT oraz zakupów. Dzięki niej można rejestrować wydatki, automatycznie księgować odpisy amortyzacyjne, prowadzić ewidencję środków trwałych i wyposażenia, z możliwością likwidacji.