Ustawienie reklamy internetowej

Internet stwarza ogromne możliwości przed każdym przedsiębiorcą. Dzięki reklamie online jesteśmy w stanie docierać do dziesiątek tysięcy klientów dziennie. Ponadto kampanie reklamowe w sieci nie są zbyt skomplikowane. Podstawową kampanię można stworzyć samodzielnie.

Pierwszym krokiem jest wybór medium, które wykorzystamy w celu dotarcia do klientów. Najpopularniejsze są reklamy w Google oraz reklamy na Facebooku. Wiele zależy od charakteru usług lub produktu, który sprzedajmy – jednak w ostatnich latach Facebook cieszy się ogromną popularnością. Popularność tego medium wynika z ogromnych możliwości targetowania.

Jeżeli określiliśmy już grupę naszych odbiorców – z wykorzystaniem Facebook Ads jesteśmy w stanie skonfigurować naszą kampanię tak, aby trafiała do odbiorców o określonej płci, wieku oraz o konkretnych zainteresowaniach. W ten sposób możemy mieć pewność, że nie zmarnujemy budżetu reklamowego na prezentowanie materiału nieodpowiednim osobom.

Reklama w Google Ads jest nieco bardziej skomplikowana. W pierwszej kolejności należy ustalić jakie słowa kluczowe mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Wybór odpowiednich słów kluczowych wymaga doświadczenia. Należy wybierać te frazy, za którymi kryje się jasna intencja podjęcia interakcji z naszą witryną. Należy unikać niesprecyzowanych zapytań.

Koszt podstawowej kampanii reklamowej w sieci nie powinien przekroczyć kilkuset złotych. Ponadto możemy wykorzystywać ją sezonowo. Oznacza to, że reklamę włączamy wyłącznie wtedy, kiedy potrzebujemy nowych leadów lub mamy do zaoferowania ciekawą promocję.

Dobrym pomysłem jest nawiązanie stałej więzi z klientem. W tym celu wykorzystuje się email marketing. Wiadomości poczty elektronicznej wciąż są ulubionym narzędziem reklamodawców. Dzięki nim jesteśmy w stanie dotrzeć do osób, które odwiedziły naszą stronę i za pomocą różnych rozwiązań przekonać ich do skorzystania z naszych usług.
Reklama w sieci potrafi szybko podnieść poziom sprzedaży każdego przedsiębiorstwa. Również tego działającego lokalnie. Możemy ustawić reklamę tak, aby wyświetlała się wyłącznie dla osób w określonej lokalizacji (np. w promieniu 2 kilometrów od naszej restauracji).